UNILEVER
Ariëtte is Meeting & Event Coördinator binnen Unilever en in die hoedanigheid al ruim 20 jaar medeverantwoordelijk voor de organisatie en uitvoering van complexe evenementen, sponsorontvangsten, trainingen, relatieontvangsten en vergaderingen van o.a. het Leadership team en de Raad van Bestuur binnen Unilever. Brigitte Goderie staat Ariëtte hierin regelmatig bij. Als extern professional op het gebied van technisch ontwerp en coördinatie van full-service bedrijfsevenementen zorgt Brigitte voor Unilever al jaren voor het ontwerp, audiovisuele technische voorzieningen, professionele crew, content design, creatieve oplossingen e.d.

NIQUELL
Beide dames kwamen met Niquell in contact toen de vraag voor online events actueel werd. ‘Voor Unilever was de optie van een online evenement direct in beeld. Toen duidelijk werd dat door Covid-19 onze live events niet meer konden plaatsvinden, hebben we direct geschakeld. Dat de events door moesten gaan stond vrijwel meteen vast, dat dit online zou gebeuren was de enige optie. Maar hoe dit precies eruit zou komen te zien, daar moesten we nog handen en voeten aan geven’, lacht Brigitte.

MEEPLE
‘De Meeple-demo sprak me direct aan’, vertelt Ariëtte. ‘Voor een global event als het onze, was het van belang dat de online locatie vanuit verschillende werelddelen zowel goed benaderbaar als optimaal beveiligd was’. ‘Daarnaast vonden we het erg belangrijk dat het online event goed te “branden” was. Onze eigen look & feel moesten toegepast kunnen worden, als ware het custom made’, gaat Brigitte verder. De demo van Niquell verraste én overtuigde Ariëtte en Brigitte. ‘De mogelijkheden bleken eindeloos en goed inpasbaar in ons budget. De online locatie bleek zó in te richten dat veel bezoekers achteraf dachten dat het speciaal voor ons gemaakt was. Helemaal op maat, dus’, vertelt een enthousiaste Brigitte. ‘De inzet van break-out rooms, een lobby, plenaire zaal, en zelfs een netwerklounge om achteraf nog even ongedwongen na te praten, maken onderdeel uit van het Meeple-platform. Je kunt er dus echt alle kanten mee op’.

KENNISCENTRUM
Ook over de rol van Niquell zijn beide event-professionals positief. ‘Superfijn dat zij er zowel in het voorbereidende traject als tijdens de uitvoering bij waren. Myrthe (Strijker, van Niquell, red.)  heeft ons op de twee dagen goed ondersteund en werkte als een live-vraagbaak en kenniscentrum van het platform’, vertelt Ariëtte. ‘Ook tijdens de voorbereiding van het online e-commerce event dacht Niquell goed mee over zaken als databeveiliging e.d. Je merkt dat de unieke Niquell-combinatie van Meeple-kennis met event-ervaring heel erg prettig zijn om mee samen te werken’, aldus Brigitte.

TOEKOMST
Voor de toekomst verwachten Brigitte en Ariëtte dat online events een blijvertje zullen zijn. ‘Natuurlijk verlangen we met z’n allen weer naar een live event, waar je elkaar echt kunt ontmoeten. Maar Meeple is een geweldig alternatief. Wij hebben een nieuw event alweer op de planning staan!’. Brigitte zegt hierover: ‘Ik denk dat we straks -wanneer de huidige coronamaatregelen voor de evenementenbranche verleden tijd zijn- een combinatie zullen gaan zien. Online heeft inmiddels bewezen succesvol te zijn en heeft zijn plek veroverd in onze business. Het kan absoluut een stevig alternatief of een versterkend element voor een evenement zijn. Mits goed voorbereid en uitgevoerd natuurlijk, maar die positieve ervaring hebben we inmiddels zeker!’

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *